Sprogdinam pusryčių mitą

Sprogdinam pusryčių mitą

Labai puikus mitas, kurį pirmiausia noriu susprogdinti - POOF, yra šis:

visada valgyk pusryčius ir kuo daugiau..

 

Pusryčiai neprivalo būti sotūs. Kodėl? Kuo lengvesni mūsų pusryčiai, tuo lengviau bus virškinamas ir tą dieną suvalgytas maistas. Ir taip. Mes taip pat būsime lengvesni.

Vieni renkasi valgyti pusryčius vos pramerkę akis, kiti po treniruotės, kiti tik atlėkę į darbą. Kuris teisus?

Nauja pusryčių taisyklė:

valgyk tik tuomet, kuomet esi alkanas

Mūsų įtemptas gyvenimo ritmas, ne dažnai, o beveik visada priverčia mus pamiršti įsiklausyti į mūsų kūną. Daugelis net neatsimena, koks yra jausmas būti alkanam, nes visada kažką užkandžiauja, taip pat daugeliui yra nežinomas jausmas - būti sočiam, bet vis dar turėti jėgų.

Jei Jūs nesate alkani, tai reiškia, kad Jums maisto tuo momentu ir nereikia (aišku išskyrus įvairius maitinimosi sutrikimus, vartojant vaistus, ar tam tikrais gyvenimo periodais, kaip paauglystė ar nėštumas, kuomet alkį reguliuoja hormonų antplūdis ar disbalansas, tuomet alkio reguliavimui reikia klausyti ne tik savęs, bet ir specialisto).

Iš ryto, kaip turbūt pastebėjote, mes "kvepiame" įvairiais kvapais, ant liežuvio būna apnašos, akyse "miegučiai". Kodėl? Todėl, kad naktį mūsų organizmas intensyviai "valosi". Dieną intesyviai virškina, naktį valo. Kuomet įdedate į burną pirmąjį kąsnį maisto, valymosi procesai susilpnėja ir visas dėmesys yra skiriamas virškinimo procesams, t.y. didžioji energijos dalis yra eikvojama virškinimui. Todėl labai svarbu ryte leisti organizmui užbaigti visus savo valymosi procesus ir tik tada pradėti valgyti. Ką reiškia užbaigti? Taip, taip, nakties valymosi procesą ryte finišuojame su didenybe brauniu, kuriam labiausiai patinka nusileisti tualeto kriokliais. Jei ryte mes nepasakome jam bye bye, tuomet jis tūnoja sau žarnyne ir trukdo normalius virškinimo procesus. Tai bent mėmė. Pro mūsų žarnų sieneles yra pasisavinamos maistinės medžiagos, o likusieji elementai, kurių mūsų organizmui nereikia, yra sukaupiami į braunį ir pašalinami. Tačiau, jei mes vis "užlaikome" braunį, dėl skubėjimo ar kitų priežasčių, mes sudarome jam visas galimybes priversti mus jaustis apsunkusiais ir irzliais, dėl nepašalintų medžiagų, kurių mūsų organizmui nereikia.

Įsiklausymas į savo kūną. Na aišku, daugelis dabar galvoja: ok, tai jeigu aš esu labai alkanas ryte, tuomet galiu prisikišti pilvą ko tik jis užsimanys. Taip. Tas įsiklausymas ne visada gali atsakyti teisingai. Tai vadinama įpročiais. Jei įprotis yra valgyti gausius ir sočius pusryčius, jis niekur nedings, jei nebandysite įvesti kitų įpročių. Pabandykite nors vieną savaitę, kiekvieną dieną valgyti lengvus pusryčius: šviežiai spaustas sultis ir/ar vaisius ir/ar smūčikus. Tuomet vėl vieną rytą suvalgykite pusryčių, kuriuos rinkdavotės anksčiau. Aha, tuomet pajusite skirtumą. Kaip jautėtės dieną po lengvų pusryčių ir būtent tą rytą, kuomet vėl prisivalgėte sočių pusryčių.

Žinoma tai nereikšia, kad jau niekada nebebus galima valgyti gausių pusryčių, ypač su draugais ar šeima, sekmadienio rytais, kuomet stalas yra nuklotas blyneliais ir visokiais kitais gardžiai kvepiančiais patiekalais. Organizmas puikiai sugeba susidoroti su "kartais nuvažiavimu nuo kelio". Svarbiausia yra tai, ką darote kasdien, o ne kartais, kas yra jūsų įpročiai, o ne tik pavienės išdaigos.

Taigi, nuo ko pradėti?

  1. Ryte pirmiausia atsigerkite šilto/šalto vandens su citrina. Šiltas vanduo, jei jūsų viduriai yra laisvesni, šaltas - jei viduriai yra šiek tiek užkietėję. Citrina skatina kepenų darbą, taip mes jas "prabudiname" dienos darbui. Į vandenį galima įsilašinti ir šiek tiek imbiero šaknies sulčių. Nuluptą imbiero šaknį sutarkuojame smulkia tarka ir įmaišome į vandenį. Imbieras slopina uždegiminius procesus. Tačiau imbiero šaknis taip pat skystina kraują, todėl naudojant jį reguliariai gali sustiprėti vaistų (nuo kraujospūdžio mažinimo) poveikis. Norint jį naudoti reguliariai pirmiausia pasitarkite su gydytoju.
  2. Tuomet jei dar didenybė braunis nepasakė bye bye, užsiimkime joga, bėgimu ar kitais lengvais pratimais išjudinti mūsų kūną. Užteks 20 minučių.
  3. Ir tik tuomet pradėkime pusryčius. Tai gali būti įvairūs vaisiai ir uogos, nes jie geriausiai yra virškinami tuščiame skrandyje ir pirmoje dienos dalyje. Arba susiplakime kokteilį. Išsivirkime lengvos košės ar suvalgykime porą trapučių (be glitimo) su daržovėmis.
  4. Gali būti ir taip, kad tas braunis vistiek niekaip nepasišalina. Nepasiduokite. Jei nepasisekė vieną ar antrą rytą. Tikrai išauš tas rytas, kuomet jis mojuos adios tualete. Viskas priklauso, nuo to, kiek ilgai jūs turėjote problemų su tuo adios anksčiau.

Taigi pabundam → vanduo → lengva mankšta → "braunis" → pusryčiai (jei jaučiate alkį)