Patarimai "ant sparnų"

Gyvenant kažkur tarp Vilniaus ir Oslo ir dažnai užsikabarojant ant sparnų, pastebiu, kas džiugina mano organizmą, o kas visiškai ne. Štai svarbiausieji mano pagalbininkai norint išlikti žvaliu ir visada nuotaikingu keleiviu :)

Vanduo. Jis ypač svarbus keliaujant lėktuvu. Pakilus lėktuvui, oro drėgmė sumažėja 55%, todėl organizmas iškart pajunta dehidratacijos požymius: galvos skausmą, silpnumą, sutrinka kraujo spaudimas. Dažniausiai šių simptomų slopinimui mes pasirenkame kavą (net alkoholį), o tai tik dar labiau sustiprina organizmo dehidrataciją. Todėl geriausias pasirinkimas bus - vanduo. Išgerkite stiklinę vandens prieš skrydį, skrydžio metu kas 15 minučių atsigerkite kelis gurkšnius vandens ir tai kartokite viso skrydžio metu.

Tai, kad dažnai apsilankysite lėktuvo tualete bus tik privalumas, nes kitas svarbus dalykas, ypač ilgų skrydžių metu - judėjimas. Dėl dehidratacijos ir ilgo sėdėjimo vienoje (gana nepatogioje) vietoje, sutrinka kraujotaka. Todėl sėdėdami, reguliariai ištieskite rankas į viršų, ištempkite raumenis, ištieskite kiek galima kojas, pėdomis "pieškite" lankus, išjudinkite pėdų pirštus, kaklo raumenis. O drąsesniems siūlau ir jogą lėktuve :) 

Mityba. Sveikesnių užkandžių pasirinkimo situacija orouostuose ir lėktuvuose gerėja, bet dar tikrai nėra tokia, kokia galėtų būti.

  • Geriausias pasirinkimas - vaisiai, kuriuos galite pasiimti su savimi. Tie vaisiai, kuriuose gausu skysčių, maistinių skaidulų ir fermentų: ananasas, mango, agurkas, kriaušės, persikai, apelsinai, melionas. Sotesniems užkandžiams pasirinkite sėklas ir riešutus (natūralius, nekepintus). 
  • Probiotikai. Probiotikų (gerųjų bakterijų) turinčio maisto vartojimą, rekomenduoju kasdien. Tiems, kas gyvena super duper active gyvenimo būdą puiki išeitis - probiotikų papildai. Jie ypač reikalingi keliaujant, juk tikrai norisi pamatyti daugiau, nei kitų miestų tualetų plytelių išsidėstymą. Jei niekada nevartojote probiotikų ir planuojate savaitės kelionę, pradėkite juos gerti dar dvi savaites iki kelionės, tęskite tai visos kelionės metu ir dar dvi savaites po kelionės. Kelionėje vandenį gerkite tik iš sandariai uždarytų buteliukų, atsisakykite atnešamų gėrimų su ledukais. Rinkitės vaisius ir daržoves, kuriuos galima lengvai nuplauti. 
  • Dar vienas fenomenas įvykstantis keliaujant - pirmą atotogų dieną susergame. Kodėl? Gyvenant ypač įtemptą gyvenimo būdą mūsų organizmas yra perkrautas "streso užkrovomis", imunitetas iš visų jėgų stengiasi su tuo susitvarkyti ir palaikyti mus, kiek įmanoma ilgiau. Kuomet atsipalaiduojame, atsipalaiduoja ir imunitetas ir štai, staigmena, susergame. Tam, kad to išvengtume net ir neatostogaujant, išmokime stresą "paleisti" sporto dėka, užsiimkime joga, meditacija. Dvi savaites prieš kelionę, pasistenkite sulėtinti tempą, maitintis daug antioksidantų turinčiu maistu (daržovės, daigai, vaisiai, sėklos, uogos), gerti pakankamai vandens su citrina ir imbieru. 

Na, o svarbiausias dalykas skrydžių metu - gera nuotaika, kurios nepamirškite įsidėti į lagaminą ir prisikaišioti į visas kišenes.

Namaste.