Kaip gaminti salotas?

Kaip gaminti salotas?

Labai svarbu yra daržovių susipjaustymas ir pateikimas. Nebūtina jų visada suplakti kaip baltą mišrainę ir tiesiog sukišti į save. Dailiam ir plonam pjaustymui galima naudoti sūrio pjaustyklę arba tiesiog daržovių skutuką.

Išdėstykite salotas, daržoves ir žoleles platesnėje lėkštėje, kad puikiai matytumėte kiekvieną daržovių spalvos niuansą.

Naudokite šviežias žoleles, kaip mėtos, kurios puikiai atgaivina tiek salotas, tiek ruošiamus padažus. Krapus, čiobrelius, česnakų daigelius, svogūnų laiškus, kalendrą, dilgėles ir daugelį kitų žaliųjų superžolelių.

Ir žinoma neužmirškime svogūno bei česnako, kurie jau nuo senų senovės yra žinomi savo gydomųjų savybių galia, ne tik nuo peršalimo ligų, bet ir nuo kitų organizmo uždegimų. Jie skystina kraują, mažina kraujospūdį bei gerina virškinimą. Jie yra mūsų žarnyno gerųjų bakterijų maistas. O gerosios bakterijos yra atsakingos už mūsų imunitetą, gerą virškinimą, vitaminų gamybą ir bendrą sveikatos būklę.

Jei žalias svogūnas jums per aitrus, pamarinuokite jį šiek tiek obuolių sidro acte arba citrinos sultyse ir druskoje. Taip pat galima ir šiek tiek apkepti kokoso aliejuje prieš dedant į salotas.

Česnaką būtinai reikia sutraiškyti prieš smulkinant peiliu. Taip jis lengviau nusilups ir taip iš jo išsiskleis visi įmanomi gydomieji eteriniai aliejai. (tai darome padėję česnako skiltelę ant lentelės ir "paguldę" didelį peilį ant jo. Su savo ranka jį suspaudžiame).

Žinoma margos ir spalvingos salotos yra labai gražu, tačiau kartais smagu ir gaminti tik vienos ir griežtai vienos spalvos salotas: žalias, raudonas, oranžines ir t.t. Žaiskite su spalvomis, eksperimentuokite.

Jei salotos yra visiškai iš daržovių, be kruopų ir be ankštinių daržovių, nebijokite naudoti ir vaisius bei uogas, džiovintas uogas. Jos tikrai paįvairins salotas ne tik savo spalvomis, bet ir antioksidantais.

Kad salotos būtų sotesnės įsidėkite virtų kruopų kaip žalieji grikiai, baltoji ir raudonoji balanda, burnočiai, laukiniai ryžiai. Kad kruopos būtų maistingesnės jas pirmiausia išbrinkinkite keletą valandų arba per naktį. Nuplovę užpilkite šviežiu vandeniu, užvirkite ir iškart patraukite nuo viryklės. Uždenkite švariu virtuvės rankšluoščiu ir palaukite kol kruopos sugers likusį vandenį. Jei jums nepatinka šiltos kruopos, galima jas tik išbrinkinti per naktį, nuplauti ir laikyti sausai indelyje, šaldytuve. Taip, visada turite jau išmirkytų kruopų, kurias galite iškart įsidėti į salotas.

Taip pat gardinkite ir sėklomis bei sėklų daigais, saulėgrąžomis, linų sėmenimis, kanapių sėklomis, sezamo sėklomis.

Naudokite įvairius padažus. Žinoma gardinti salotas labiausiai tinka tiesiog citrina ir žiūpsneliu Himalajų druskos, na bet jei tų salotų suvalgai kasdien ir net kelis kartus per dieną, tuomet tikrai citrina ir druska pabos.

Padažai nebūtinai turi būti iš aliejaus pagrindo, labai tinka ir pačios daržovės, apkeptos ir suplaktos, kaip Pomo padažas, kurio receptas čia. Ir Cukis, kurio receptas čia.

Cukis.

Obuolių sidro actas taip pat pasižymi savo ypatingomis imunitetą stiprinančiomis savybės, jį galima gerti sumaišius šaukštelį jo su geriamu vandeniu, na bet jei nesat tokio aitraus vandens gerbėjai, galite pabandyti obuolių sidro acto padažą, kurio receptas čia.

Jei pasiilgstate šiek tiek "riebesnio" padažo, naudokite Ale tepamą sūrį (receptas). Tiesiog įpilkite daugiau vandens gaminimo procese ir tas ale sūris taps padažu.

Dar vienas gurmanų mėgstamas padažas yra pesto, tačiau jam pagaminti dažniausiai yra naudojama labai daug aliejaus, parmezano sūrio ir ančiuvių. Sveikesnis variantas ir tikrai neprastesnis čia.

Na ir aišku avokadas, kaip be jo. Paprasčiausias padažas būtų tiesiog jį sutrinti su citrinos sultimis ir šiek tiek druskos, bet taip pat puikiai tinka ir įvairios žolelės, kaip kalendra ar krapai. (receptas)

Labai puikiai tinka ir sojos padažas, kuris gali būti naudojamas tiek wok gamyboje tiek salotose. Tačiau sojos padažas yra gaminamas kartu su glitimu, kurio daugelis netoleruoja ir net yra alergiški jam. Geriau rinkitės Tamari, kuris yra gaminamas fermentacijos būdu (taip yra lengviau virškinami sojos baltymai) ir jame nėra glitimo. (receptas)

Na ir aišku nepamirškime majonezo, ne ne, ne to, kuris nelabai tinka sveikuoliams. Receptas majonezo, kuris yra gaminamas iš Tofu (fermentuotų sojos pupelių).

Taip pat paįvairinti salotas galite tiesiog pusę ingredientų šiek tiek apkepinus kokoso aliejuje. Pagrindas tegul susideda iš šviežių žaliųjų, vitaminais ir mineralais gausių špinatų, gražgarstės arba lapinio kopūsto ir žolelių, o kita dalis iš apkeptų šakninių daržovių ar kopūstinių daržovių, kaip brokolis ar pats kopūstas. (receptas)

Ir svarbiausia, niekada neužmirškite svarbiausio ingrediento: meilės. Neskubėkite ruošdami maistą. Jei esate labai alkani, turėkite visada pasiruošę šaldytuve supjaustytų daržovių lazdelių, kurias galite kramsnoti ruošiant salotas: morkos, paprikos ar salierai.

Smagaus Jums gaminimo chebryte, jūs nuostabūs, nes bandote, gaminate, kuriate, eksperimentuojate. Taip ir toliau!