ApieToma DvelyteComment

Imunitetas

ApieToma DvelyteComment
Imunitetas

Ar mityba gali sustiprinti Tavo imuninę sistemą? BE ABEJONĖS - TAIP, tačiau tik vitamino C nepakaks.

Mūsų imuninė sistema apsaugo mus nuo įvairių virusų, bakterijų ir kitų mikroorganizmų, kurie sukelia ligas. Reguliari fizinė veikla, tikslinga mityba, švarus vanduo ir švarus oras, kokybiškas miegas stiprina mūsų imuninę sistemą, o gausūs gyvulinės kilmės maisto kiekiai, tabakas, alkoholis ir sėslus gyvenimo būdas, pervargimas - silpnina.

Vienas iš svarbiausių imuniteto stiprinimo įrankių - geras virškinimas. Tik geras virškinimas užtikrina pilnavertį maistinių medžiagų įsisavinimą organizme, bei nereikalingų medžiagų pašalinimą.  Jei virškinimas yra sutrikęs - sutrinka ir medžiagų apykaita. Norint pagerinti virškinimą tereikia valgyti lengvai virškinamą maistą, gerti pakankamai skysčių ir būti aktyviems. Lengviausiai virškinami daržovės ir vaisiai, todėl stenkis, kad jų niekada netrūktų kasdienėje Tavo mityboje. Geram virškinimui taip pat svarbi ir žarnyno mikroflora, kuria rūpinasi gerosios bakterijos, dar turbūt girdėjai jas vadinant PROBIOTIKAIS. Galima vartoti jų preparatus arba tiesiog kasdien į mitybą įtraukti raugintų maisto produktų - jie taip pat yra puikus gerųjų bakterijų šaltinis.

Svarbiausi elementai imuniteto stiprinimui:

Selenas - antioksidantas, kuris apsaugo nuo širdies ligų, įvairių vėžio formų, stabdo senėjimo procesus ir taip - stiprina mūsų imuninę sistemą. Jo rasi bertoletijų riešutuose (ten jo yra su kaupu), saulėgrąžų sėklose, perlinėse kruopose, grybuose (ypač shiitake, portobello), ankštinėse daržovėse, graikiniuose riešutuose, sezamo sėklose, jūros gėrybėse, kiaušiniuose.

Vitaminas A - jo trūkumas yra tiesiogiai susijęs su susilpnėjusia imunine sistema ir atsparumu infekcijoms. Jo rasi saldžioje bulvėje, morkose, tamsiai žalios spalvos daržovėse (lapinėse), moliūguose, džiovintuose abrikosuose (būtinai eko), paprikose, mango, papaja vaisiuose, greipfrutuose, raukšlėtame melione.

Cinkas- yra būtinas ląstelių imuninei sistemai palaikyti, žaizdų gijimui. Jo rasi kviečio grūdo gemaluose, sezamų sėklose, moliūgų sėklose, įvairiuose riešutuose, kakavoje (raw), juodame šokolade, bolivinėje balandoje, jūros gėrybėse.

Vitaminas E - stiprus antioksidantas, kuris apsaugo mūsų imuninę sistemą. Jo rasi su kaupu migdoluose ir saulėgrąžų sėklose (jų svieste), žemės riešutuose bei jų svieste (būtinai eko), riešutų ir sėklų aliejuje, avokaduose, jūros gėrybėse, žuvyje.

Vitaminas C - jis svarbus imuninei sistemai, audinių atsistatymui, geležies pasisavinimui. Jo rasi visų rūšių kopūstuose, lapiniuose bei raugintuose kopūstuose (o pastarieji tai padaro dabl dabl efektą kartu su gerosiomis bakterijomis), ryškių spalvų paprikose, kiwi vaisiuose, uogose, žirneliuose, papaja vaisiuje, citrusiniuose vaisiuose.

Vitaminas D - taip jis svarbus mūsų kaulams, sąnariams ir odai, bet taip pat ir imuninei sistemai. Žinoma jo puikiausiai pasikrauni vasarą dėka saulės spindulių (ir jo dažniausiai pakanka visiems likusiems metų laikams), tačiau jei nori užtikrinti jo pastovų kiekį savo mityboje ir tamsiaisiais metų laikais, vitamino D šaltiniai yra: vitaminu D praturtinta pusryčių granola bei augalinis pienas, grybai (shiitake), žuvis.

Vandenį su citrinos sultimis ar citrinos arbatą su medumi gerk ne tik kai persišaldai, o kuo dažniau. Ciberžolės šaknis, imbiero šaknis, čili, česnakai ir svogūnai yra imuniteto saugotojai ir sergėtojai, todėl pasistenk, kad jų taip pat netrūktų kasdienėje mityboje (ups ups, jų kiekiais nepersistenkite tie, kurie vartojate kraują skystinančius vaistus, visi išvardintieji sergėtojai taip pat skystina kraują). Žinoma, reikia paminėti ir medų, bet taip pat ir propolį, bičių žiedadulkes ir duonelę, visi jie taip pat puikiai prisideda prie imuniteto puoselėjimo.

Nepamirškime ir nuostabių gamtos galių! Švarus oras, sportas gryname ore taip pat stiprina imunitetą. Kokybiškas miegas, žalingų įpročių atsisakymas, gera nuotaika ir juokas yra stipraus imuniteto draugai.

Būkite sveiki!