Persivalgymas ir svarstyklės - NE.

Persivalgymas ir svarstyklės - NE.

Naujųjų metų išvakarėse ar per pirmąsias naujųjų metų dienas, suformavome tikslus, kuriuos norime pasiekti šiais metais. Su mūsų sveikata susiję tikslai tikriausiai buvo tokie: pradėti reguliariai lankytis sporto klube, bėgioti, užsiimti joga, maitintis sveikai. Jei Jūs vis dar esate vienas iš tų stick to the plan - sveikinu ir džiaugiuosi už Jus, na, o tie, kuriems nėra taip paprasta su visais sticking to the plan, drąsinu skaityti toliau.

Persivalgymas ir svarstyklės - NE. Tai bus turbūt pirmasis kartas nomnome, kuomet kažkam sakau ne, bet paminėtas derinys - visiškai nedera tarpusavyje. Svertis reikia kartą per savaitę ir ne dažniau. Tai geriausia daryti penktadienio rytą (prieš čyt day), po apsilankymo tualete. Visą savaitę skrupulingai laikėtės  nusistatytų mitybos taisyklių ir aktyviai treniravotės, todėl penktadienio ryto rezultatai Jus tikrai pamalonins ir motyvuos toliau siekti gerų rezultatų. Nesisverkite pirmadienio rytą. C'mon, juk buvo savaitgalis, ir ką ten žadate rasti ant svarstyklių pirmadienio rytą?  Šalin rankas! Ta pati taisyklė galioja ir persivalgius, nesvarbu po švenčių, po čyt day ar šiaip, kai mėnulio poveikis padaro akis didesnes už pilvą - nelipkite iškart ant svarstyklių, tai nėra Jūsų tikrasis svoris. Pirmiausia sugrįžkite į savo normalų mitybos ritmą, gerkite pakankamai skysčių, judėkite ir tik tada, po keletos dienų galite vėl užmesti akį ant svorio matuoklės. Tuomet ji jau rodys tiesą. [/twocol_one] [twocol_one_last]Svarstyklės yra gerai iki tol, kol jos nėra gerai. Kuomet tai tampa įpročiu, savęs supratimu ir įvertinimu - tuomet STOP ir pradedame viską iš naujo. Ne puikūs skaičiai svarstyklių langelyje mus padarys laimingais ir padės jaustis gerai, o mūsų pačių savęs suvokimas. Mes turime išmokti jaustis gerai savo kūne. Jei Jums jame nepatogu - keičiame jį. Keičiame mitybos įpročius, sportuojame, kol Jūs pagaliau jaučiatės patogiai. O jau tuomet Jūsų niekas nesustabdys, nes nėra nieko maloniau, nei jaustis gerai savo kūne, be problemų užlipti laiptais, sulaukti gerų sveikatos rezultatų lankantis pas gydytoją. BET. Tai nereiškia, kad tas PATOGU yra kažkokie rodikliai. Mes visi esame skirtingi - mūsų kūno siluetai taip pat. Siekti  tam tikro savo kūno kg skaičiaus, apimčių skaičiaus - bus gera motyvacija, bet ir  labai sekinanti. Nepasiekę tų skaičių - Jūs jausitės nusivylę, nepatenkinti savimi, taip atsiranda priklausomybė alinančioms dietoms  ir treniruotėms, nes Jūs kuo greičiau norite vėl pamatyti tuos skaičius svarstyklių langelyje. BET. Jei išmoktume atpažinti, kuomet mūsų kūnas nešioja idealų svorį, neserga jokiomis ligomis, yra ir nori būti aktyvus, tuomet nei patys sau būsime priešai, nei tos svarstyklės. Išmokime įsiklausyti į savo kūną - jauskime jį.  

Pasiduodu. Aš nevykėlis. Šiuos žodžius ir daug daugiau nemalonių ausiai ir širdžiai žodžių, pasakome sau, kuomet kažkas nepavyksta. Mums gali atrodyti, kad suvalgytas skanumyno gabalėlis ar net visi keli - yra tikra nesėkmė, po ilgai, kruopščiai ir ištikimai išpildyto mitybos plano. Turiu Jums gerų naujienų - tai yra normalios mitybos dalis. Organizmas puikiai susitvarko su pavieniais išvažinėjimais nuo kelio. Labai svarbu tai, ką darome dažnai, kasdien, o ne kartais.  Todėl pasiduoti tikrai nevertėtų, prisiminkite visus atvejus, kuomet Jums pavyko ir tegul jie būna Jūsų kelrodės žvaigždės. Jei susiplanavote dieną, kurią skirsite nuvažiavimui nuo plano, tuomet tą dieną ir mėgaukitės kiekvienu suvalgytu kąsneliu. Jūsų atmintyje tai įsirašys kaip puikus įrašas: šiandien aš valgau tai, ką noriu valgyti, aš žinau ką darau, aš sau tai leidžiu, aš žinau, kad taip nebus kasdien, tai tik mažytė atkarpa mano ilgame kelyje geros savijautos ir sveikatos link. Skirtumas tarp čyt day ir jau visiško nuvažiavimo nuo kelio yra tas - kiek laiko užtrunka, kol vėl sugrįžtate į normalų maitinimosi rėžimą. Jei Jūs iškart galite sugrįžti prie ankstensnių, tikslingų mitybos įpročių - viskas puiku, o jei tai užtrunka ir net užsitęsia, tuomet tai jau tampa naujais, netikslingais mitybos įpročiais. [/twocol_one] [twocol_one_last]Aš vis dar nepradėjau maitintis sveikiau ir net nežinau nuo ko pradėti. Pirmiausia, reikia susipažinti su savo tikslais. Ar tai bus svorio metimas, ar sveikatos pagerinimas ar svorio prieaugis, visos kryptys turi savo tikslą. Jei tai yra super duper didelis tikslas, na tarkim, iš esmės pakeisti savo mitybos įpročius, patariu viską daryti po vieną žingsnelį. Tokį tikslą geriausia išskaidyti į kelias didesnes dalis ir kelias mažas. Už kiekvieną išpildytą ir sėkmingai įvykdytą tikslo dalį, Jūs privalote save apdovanoti (nebūtinai skanumyno gabalėliu, tai gali būti laikas masažo namuose, kirpykloje, knyga, kurią jau senai norėjote įsigyti ar tiesiog laikas su savo artimiausiais namie, svetur ar gamtoje.  Susiplanuokite dienotvarkę. Taip. Paprastai galite susiplanuoti dieną, kuomet vyks susitikimai, vykdomos tam tikros užduotys, o tam vargšeliui šiandien valgysiu tikslingai ir reguliariai vietos nebelieka, o ką jau kalbėti apie vargšeliuką aš šiandien mažiausiai 30 minučių sportuosiu, bėgiosiu, užsiimsiu joga ar kita, širdžiai miela treniruote - jis užrašų knygelėje būna užrašytas ypač mažu šriftu. Kaip ir kiekvienas projektas, mažas ar didelis, reikalauja detalaus plano, taip pat jo reikia ir projektui Nuo šiandien aš skirsiu daug dėmesio ir jėgų savo sveikatai ir laimei. Koks bus rezultatas? - Your project is approved. 

Sėkmės vizualizavimas. Na, ant svarstyklių taip dažnai nebelipame, išsiaiškinome tikslus, susidėliojome mitybos ir treniruočių planą, tai belieka atsisėsti, užsimerkti ir pasvajoti kaip visi mūsų tikslai bus pasiekti. Skamba ikstrym, bet šis metodas yra taikomas tiek norint atsikratyti žalingų įpročių, tiek norint įsigyti raudoną ferrari, tiek norint sulieknėti ar tiesiog pasveikti, tiek psichoterapeutų kabinetuose (taip teigia David D. Burns, knygos/bestselerio Geros Nuotaikos Vadovas autorius). Tarkime, norite pakeisti savo mitybos įpročius. Puikiai žinote, kad jei to nedarysite, padidėja rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, diabetu, gali išsivystyti nutukimas. O dangau, kai įsivaizduojame visas šias ligas, sustiprėja vidinis nerimas ir visai netyčia ranka pakyla pasiekti minkštut minkštutėlį pyragaitį, kuris visą tą stresą tiesioooog švelniai nuramins. Pažįstama situacija? Yra ir kitas būdas. Nebūtina savęs gąsdinti vien gresiančiomis baisiomis ligomis, pabandykime padaryti atvirkščiai. Ant popieriaus lapo surašykime visas įmanomas teigiamas pasekmes, kuomet pradėsime maitintis sveikiau ir reguliariai treniruotis. VISAS ĮMANOMAS, tai reiškia ne tik tas visiems numanomas: jausiuosi geriau, bus geresnė sveikata, bet net ir tokias: pagaliau neprisėdęs užsirišiu savo batus, tiesiog lengvai pasilenksiu ir užsirišiu.  O taip, ir aš vieną dieną į sporto salę įžengsiu su tais taaaampriai kūną apglaudusiais marškinėliais. Su vaikais galėsiu žaisti futbolą ir nepridarysiu jiems gėdos dėl savo nerangumo. Lengvai užkopsiu į kalną, į kurį jau pusę metų iš tolo spoksau. Puikiai tilpsiu į išleistuvių suknelę, padarysiu selfį ir nusiųsiu buvusioms klasiokėms su užrašu: argi ne puikūs buvo laikai,a? Nematoma poraštė: ar matot kaip sulieknėjau? :) Kiekviena teigiama pasekmė yra gerai. Nesvarbu ji didelė ar maža, kitiems atrodo menkavertė ar grandiozinė, who cares? Ne jiems už jus valgyti, ne jiems ir dėlioti būtent Jums  motyvaciją suteikiančias gerąsias pasekmes.  Kitas žingsnis: kas vakarą turėsite mintyse nukeliauti į tą vietą, kur jaučiatės ypač atsipalaidavę, vieniems tai bus paplūdimys, miškas ar kalnai, kitiems ta pati lova, kurioje gulite. Šio žingsnio svarbiausias momentas - būti visiškai atsipalaidavusiam, lengvai kvėpuoti. Trečias žingsnis. Tik, kuomet esate visiškai atsipalaidavęs Jūsų mintys taip pat nurims ir Jūs galėsite išvardinti visas teigiamas pasekmes, kuomet pradėsite sveikai maitintis ir reguliariai treniruotis. Kiekvieną iš jų mintyse pakartokite lėtai ir įsivaizduokite, lyg tai būtų jau įvykę.  Tai nereiškia, kad užteks vakarais apie savo gerus rezultatus tik pasvajoti ir nieko daugiau nedaryti, Jūs ir toliau stick to the plan. Šis būdas Jus pakraus gausa gerų emocijų, kurios užplūsta įsivaizduojant save laimingus, patenkintus savimi, sveikus, gyvybingus ir energingus. Susimąstysite, kad tai išties labai geras jausmas, tai kodėl jo neišgyventi kasdien ir realybėje, o ne tik svajonėse. [/twocol_one] [twocol_one_last]Kas pirmiau? Višta ar kiaušinis? Atsakymas į šį klausimą manęs nedomina, tik tikrinu ar vis dar išlaikote dėmesį :) Daugelis skundžiasi, kad jiems po kiek laiko dingsta motyvacija tikslingai maitintis ir reguliariai treniruotis. Tikslai jau būna pasiekti arba pusiau pasiekti.  Šis reiškinys nutinka ir man, kuomet norisi viską mesti, dėl nieko nebesistengti, tik suvalgyti gerą gabalą torto (gal visus du, tris, ai neskaičiuojam..), užsikloti galvą antklode, neiti į jokią treniruotę ir gyventi taip visą likusį gyvenimą. Kas nutinka, kuomet tai įvyksta? Mano energijos užkrovos senka, mano nuotaika prastėja, man sunku susikaupti, užmigti, lengvai atsikelti ryte. Štai ir mano motyvacija tęsti: na, jau ne! Šitaip jaustis aš nenoriu, aš noriu jaustis taip, kaip anksčiau - gyvybinga, žvali ir energinga - grįžtu prie savo sveikos gyvensenos rutinos! Kitas atvejis, kai nėra motyvacijos ne tuomet, kai žmogus gerai įsivažiavęs, bet kai net nepradėjęs. Kodėl taip yra? Dažniausiai dėl to, kad mus gąsdina tas mūsų naujas sveikatos projektas. Vėl paimsiu savo pavyzdį. Kuomet prasidėjo magistrantūros baigiamojo darbo rašymas, viskas atrodė taip neįmanoma ir tiek visko daug. Galiu prisiekti, kad man net kelias dienas (gali būti ir daugiau) nepakilo ranka nieko parašyti vien nuo patirto šoko, kiek iš tikrųjų dar reiks parašyti. Štai ir vėl! Susiskirstome tikslą į didesnes ir mažesnes dalis, tarkime, kasdien turiu parašyti tiek ir tiek, na, o per savaitę - tiek. Skrupulingai fiksuoju, ar visa tai pavyksta. Ir būtinai susitariu su savimi, kad kai turiu omenyje, jog šiandien atliksiu tik tą užduotį ir ne kitą, tai būtent tai ir turiu padaryti, nes kitaip žinau kas manęs laukia - baisi sąžinės graužatis. Atminkite, kad veiksmas sukelia motyvaciją, motyvacija sukelia dar daugiau veiksmo, nuo dar daugiau veiksmo atsiranda ir dar daugiau motyvacijos. 

Veiksmas → Motyvacija → Dar daugiau veiksmo.  

Nenorėkite visko iškart: per dieną tikrai netapsite puikiais atletais, nepadarysite įmantriausios asanos, netapsite sveikų patiekalų virtuozu. Šie žmonės tai daro kasdien ir daug daug metų, kol mes pamatome jų puikius rezultatus, tai kodėl tiek daug reikalaujate iš savęs? Tai Jus ir nutolina nuo pergalės, nes norite visko ir iškart.

Eikite mažais žingsneliais, bet pirmyn. Leiskite savo kūnui išmokti naujus judesius, pažinti naująją rutiną, leiskite skonio receptioriams susipažinti su naujais kvapais ir skoniais, duokite sau laiko priprasti. Susipažinkite su naujuoju aš, kuriuo norite tapti. 

 Namaste ♥